Frost DK dps návo

3.3.5 Frost DK guide- !DAMAGE SPEC! !PvE!
Takže vzhledem k tomu, že spousta lidí zkouší hrát frost DK a neví jak, jsem se rozhodl sepsat takový návod, jak za frosta hrát a točit pěkné DPS.
1. Úvod- co je frost DK 2. Zkratky 3. Talenty + glyphy 4. Staty + gemy 5. Profese, enchanty 6. Vlastní rotace

1.: Úvod- co je frost DK O tom, Že Death Knight je tzv. "heroic classa", přidaná v datadisku Wrath of the Lich King, že začíná na lvl 55 atd. atd. se tady moc rozepisovat nebudu, protože to buď každý ví, případně si to zjistí jinde, případně ho to nezajímá. Tohle je guide přímo na lvl 80 3.3.5 frost pve dps DK, informace přímo o Death Knightech jako classe si najděte např. na wowwiki: www.wowwiki.com/Death_Knight Takže přímo k frost dps DK. Asi je všem jasné, že je to physical melee dmg classa, stejně jako zbylé dva talentové stromy u Death Knightů. V čem se frost odlišuje je to, že je jako jediný talentový strom dělaný na dual wield. Ano, s patřičnou úpravou talentů se i frost dá hrát s two-handed weaponkou, ale lepších výsledků frost dosahuje s dual wield, takže specem na 2h se zabývat nebudu. Frost Death Knight, jako i ostatní specy, pro většinu svých abilit používá runy- frost, unholy, blood. Jediná abilita, kterou frost DK používá a nestojí runy, je Frost Strike, která stojí tzv. Runic Power, která funguje na principu nabíjení pomocí "runových" abilit + Horn of Winter a vybíjí se v případě frosta POUZE pomocí Frost Striku.
2.: Zkratky V tomto odstavci budou vysvětleny zkratky z textu. Většinu spellů se budu snažit psát celými názvy, alespoň ze začátku, ať se v textu orientujete, ale jak se tak znám, tak ke konci už sklouznu ke zkratkám.
RP- Runic Power HoW- Horn of Winter IT- Icy Touch PS- Plague Strike BS- Blood strike FS- Frost Strike OB- Obliterate HB- Howling Blast DS- Death Strike DaD- Death and Decay CD- Cooldown BT- Blood Tap UA- Unbreakable Armor
3.: Talenty + glyphy Takže tady je odkaz na v současnosti nejpoužívanější (a nejlepší) build na frost DK. Jsou v něm možné drobné úpravy, ty se ale týkají cca 4-5 talent pointů, tomu se budu věnovat níže. Takže odkaz: talent.mmo-champion.com/?deathknight#8lc...H9s8TcI,SaI3eO,12213
Vysvětlení důležitých talentů, které vám prostě nesmí chybět kvůli rotaci:      Frost tree: Improved Icy Touch-> Icy Talons-> Improved Icy Talons- nejprve zrychlení vašich útoků, s  Improved Icy Talons má ještě větší efekt + o 20% rychlejší melee attacky celého raidu. Obrovský self i raid buff, který jako frost DK prostě musíte mít. Annihilation- zvýšený crit, ale hlavně s tímto talentem váš Obliterate neničí diseasy na targetu. Pro rotaci nezbytné, bez tohoto talentu se frost v podstatě nedá hrát. Rime- 15% šance, že Obliterate zresetuje cooldown na Howling Blast + příští HB nestojí žádné runy. Taktéž velice podstatný talent, poskytuje vám abilitku, která dává slušný dmg, navíc generuje RP a jako třešničku na dortu nestojí vůbec nic. Nádhera. Threat of Thassarian- talent, který způsobí, že všechny vaše abilitky dávají dmg i z vaší offhand zbraně. Pro frost DK jeden z NEJDŮLEŽITĚJŠÍCH talentů, nepostradatelný. Pokud ho frost DK nemá a hraje s dual wieldem, na což je frost stavěný, tak jeho DPS klesá na méně než polovinu. Povinný talent, tečka. Blood of the North- další podstatný talent. Každému Blood Striku a Pestilenci, které použijete, dává 100% šanci, že až vyprší cooldown na blood runu, kterou použijete na ten BS / Pest., blood runa se stane death runou. Více o tom v rotaci, zatím postačí říct, že díky tomuto talentu máte možnost na jeden CD run použít 3x Obliterate. Frost Strike- jedna z nejpodstatnějších složek DMG u frosta, povinnost. Howling Blast- další útočná abilitka, v kombinaci s Rime excelentní poměr cena / výkon.
     Unholy Tree: Epidemic- talent, díky kterému vaše diseasy vydrží o 6 sekund déle, tzn. 21 sekund. Pro rotaci nezbytné.
To by bylo k nejdůležitějším talentům všechno. Teď, jak jsem slíbil, možné úpravy buildu: 1) Jedna ze dvou úprav, které mají nějaký smysl, je přehození 3 talent points z blood talentu Subversion do Unholy talentu Blood-Caked Blade. Bohužel, podle mého měření dává  Blood-Caked Blade velice malý dmg, kdežto Subversion vám zvyšuje šanci Obliteratu (i dalších, ale ty nejsou tak podstatné) na crit a navíc snižuje vaše aggro o 25%, což je zvláště při World Raidech, kdy si nejste jistí tankem, talent "k nezaplacení"...přestože přeaggrovat můžete i tak. 2) Druhá úprava, která by mohla mít nějaký výsledek, je přesunutí 2 talent pointů z Killing Machine do vedlejšího frost talentu, Chill of the Grave. Tím dosáhnete většího množství generovaného RP a zároveň Killing Machine procuje pořád poměrně často.Na druhou stranu Runic Power máte při správném hospodaření pořád dostatek a talenty v Chill of the Grave jsou tedy "vyhozené z okna". Tuto změnu proto taky nedoporučuji.
Samozřejmě jsem tu nevyjmenoval všechny talenty. To, že jsem nějaký nezmínil, však neznamená, že je pro frosta nepodstatný. V prvním odstavci jsem se však věnoval těm opravdu nezbytným talentům, nechce se mi přepisovat, co který talent přesně dělá, znalosti angličtiny nebo v horším případě slovník má každý, pokud tedy chcete, přeložte si to. Rozhodně se o žádném talentu nedá říct, že by tu byl jen tak, abysme se dostali k talentům hlouběji ve stromě.
Něco ke glyphům: V Major glyphech používáme Glyph of Disease, Glyph of Obliterate a Glyph of Frost Strike. Glyph of Disease je pro rotaci nepostradatelný, protože jeho efekt je ten, že Pestilence nejenom rozšíří diseasy na okolní targety, ale také "obnoví" diseasy na současném targetu, čili, díky talentu, na 21 sekund. Naprosto nezbytný glyph. Glyph of Obliterate má velice jednoduchý efekt- zvyšuje dmg Obliteratu (konkrétně o 25%). Vzhledem k tomu, že obliterate je u frosta jedna z největších složek celkového dmg, jde taktéž o velice důležitý glyph. Glyph of Frost Strike má také jednoznačný efekt- snižuje cenu Frost Striku o 8RP, což dává výslednou cenu 32RP za Frost Strike. Výsledek je asi každému jasný- máte možnost častějšího Frost Striku -> zvýšení DPS.
Minor Glyphy nejsou až tak podstatné, ale přesto se dají najít tři, které mají nějaké využití. První je Glyph of Pestilence, který zvyšuje range Pestilence o 5 yardů. S Pestilencí, vylepšenou tímto glyphem, je nutno zacházet opatrně, protože 15yardů už je poměrně dost a dá se tím omylem natáhnout spousta elit, kterým se chcete vyhnout a v krajních případech to může vést i k wipu. Druhým minorem je Glyph of Horn of Winter, který zvyšuje duration tohoto buffu na 3 minuty. V odstavci s rotací uvidíte, že tenhle glyph není až tak důležitý, protože HoW refreshujete častěji než jednou za dvě minuty, ale užitečnější minor pro frost DK není, takže proč ne. Poslední minor, který používáme, je Glyph of Raise Dead. Jeho efekt je, že nemusíte v báglech tahat Corpse Dust na vyvolání ghoula, nic jiného nedělá. Pozn.: tento glyph se dá vyměnit za Glyph of Blood Tap, ale BT vám nedělá takový dmg, aby glyph byl nutností, takže záleží na vás.
4. Staty + gemy HIT RATING Stejně jako pro všechny ostatní nehealovací classy a specy je pro vás nejdůležitější HIT. Stručně řečeno, HIT CAP vám dává jistotu, že při mlácení do bosse se vždycky trefíte, nebo spíše že se nebude objevovat miss. Už jsem viděl několik expertů, co se snažili dosáhnout maximální strength a na hit se vykašlali a tvrdili mi, že při velké STR dávají obrovské rány. Ano, to je v zásadě správná úvaha, ale: k čemu je vám dávat velké rány, když je dáváte do vzduchu, protože bosse netrefíte? Ano, k ničemu. Hit capu prostě musíte dosáhnout, tečka.      Teď zbývá otázka, kolik ten hit cap vlastně je? U frost DK je to trochu složitější, protože využívá dual wieldu. V případě frost DK je hit cap na "special abilities" (veškeré abilitky, které používáte, prostě cokoliv jiného než autoattack) 8%. Pro autoattack je hit cap 27%. Těch 27% je těžko dosažitelné číslo, nicméně 8%, neboli 246 hit rating, je ale nutnost. Tolik prostě musíte mít. Přestože máte v talentech několik bodů, které vám potřebný hit snižují, tak mám dojem, že na Deffenderu nefungují- při nižším hitu než 8% jsem začal missovat. Proto doporučuji pod těch 8% nikdy nejít.
EXPERTISE Druhý nejdůležitější stat je pro vás EXPERTISE. Má podobný efekt jako HIT, až na to, že místo snížení až vynulování šance na miss (což dělá hit) vám expertise sníží až vynuluje šanci, že boss vašemu útoku uhne (dodge), nebo ho vykryje (parry). Expertise cap je jenom jeden pro jednu zbraň i pro dual wield, a to 26 expertise. Mně osobně na 26 expertise stačilo 150 Expertise ratingu- hraju Human- +3 expertise za swordy, v talentech +5 expertise. Pokud nehrajete Humana, ale jinou rasu, tak budete potřebovat o něco víc, ale pořád není problém na cap dosáhnout.
GEMY Dosáhnout hit a expertise capu bez socketů by mohl být trochu problém, proto pokud nám nějaký stat chybí, doplníme pomocí socketů Rigid King's Amber (Odkaz na wowwiki)- +20 Hit Rating a Precise Cardinal Ruby (www.wowwiki.com/Precise_Cardinal_Ruby)- +20 Expertise rating. Ve chvíli, kdy se v těchto dvou nejdůležitějších statech dostaneme na cap, se můžeme zaměřit na jiné staty. U frost DK (vlastně u všech DK) jsou dvě možnosti socketování:      1) full Armor Penetration Pokud DK sbírá equip na ARP + ji socketuje, tak není problém dosáhnout na ARP cap, což je 100%- 1400 Armor Penetration rating. DK může sehnat jak plate eq, tak i doplňky, které přidávají ARP i STR, takže je hloupost brát rogunám a feral druidům věci na ARP+agility. Jedinou vyjímku tvoří Bloodvenom Blade (www.wowwiki.com/Bloodvenom_Blade) z ICC 25M- Deathbringer Saurfang. Ostatní itemy sem vypisovat nebudu, kdo chce, může si je najít na wowhead, wowwiki nebo kdekoliv jinde. Ze samotného equipu se na 1400 ARP nikdy nedostaneme, proto se zbytek dosocketuje. Používáme 3x Fractured Dragon's Eye (Odkaz na wowwiki)- +34 ARP a zbytek Fractured Cardinal Ruby (www.wowwiki.com/Fractured_Cardinal_Ruby)- +20 ARP. Ve chvíli, kdy máme 100% ARP a zároveň hit a expertise cap, můžeme začít dávat sockety do STR.      2) full Strength Druhá možnost je socketovat od začátku Strength. Equip opět sbíráme plate a doplňky, které přidávají STR, to asi nikoho nepřekvapí. Žádný Strength cap neexistuje, takže čím více STR máme,  tím lépe. Proto se na ni dávají full sockety- podobně jako u ARP Bold Dragon's Eye (Odkaz na wowwiki)- +34 STR a Bold Cardinal Ruby (www.wowwiki.com/Bold_Cardinal_Ruby)- +20 STR.
Asi před dvěma nebo třemi updaty na Deffenderu (psáno 3.10.2011) jsem zkoušel rozdíl mezi ARP a STR, testoval jsem to na dvou bossech, které jsem zabil každého asi 5x, aby ten test měl nějaký smysl. Bossové to byli Patchwerk v Naxxramasu a Deathbringer Saurfang v ICC. Oba bosse jsem zabíjel na obtížnost 10man normal. Výsledek byl ten, že se 100% ARP jsem točil v Naxxu průměrně o 500 dps víc, v ICC okolo 1000 dps víc. Nicméně, jak jsem psal tak proběhlo pár updatů, možná se něco upravilo, nevím. Několik zkušených DK mi však říkalo, že socketovat STR je lepší, že se s tím točí větší DPS. Takže se zdá, že je to na vás a můžete si vybrat, jestli se budete snažit o 100% ARP nebo pojedete full STR.
Ať už budete socketovat cokoliv, vždycky si nechte jedno místo jeden socket pro Nightmare Tear- +10 all stats (www.wowwiki.com/Nightmare_Tear), kvůli aktivaci meta socketu. Nightmare Tear je Prismatic socket, neboli ho můžete narvat do jakékoliv díry a socket bonus se vám bude počítat, nejlepší je tedy dát ho někam, kde je buď jeden socket nebo dva sockety, z čehož je jeden červený a druhý jiný. Do červených se dává buď +20 / +34 ARP nebo +20 / +34 STR. Metu používáme Relentless Earthsiege Diamond (www.wowwiki.com/Relentless_Earthsiege_Diamond) , na DK je nejlepší.

5. Profese, enchanty      V tomto odstavci se podíváme na to, jaké si můžeme vzít profese, abysme z toho vytěžili co nejvíc bonusů. První a jednoznačná profese je Blacksmithing. Kromě evidentního bonusu, kterým je to, že si věci na sebe uděláte sami a nemusíte otravovat nikoho dalšího, je tu hlavně bonus v podobě dvou socketů- Socket Bracer (www.wowwiki.com/Socket_Bracer) a Socket Gloves (www.wowwiki.com/Socket_Gloves). Dále je BS výhodná profese pro všechny kromě roguny, protože si můžete udělat klíče (Titanium Skeleton Key- www.wowwiki.com/Titanium_Skeleton_Key) a málokteré zamčené dvěře jsou pak pro vás překážkou.      Druhá profese, která má smysl, je Jewelcrafting. Kromě toho, že ze spousty mobů v Northrendu padá Damaged Necklace (Odkaz na wowwiki), který začíná quest, kterým si v případě nouze můžete přijít na nějaké drobné (pár set za quest), vám hlavně dává možnost dělat si epické gemy +34 něčeho, což vám nikdo vyrobit nemůže- tyto gemy jsou BoP (bind on pickup, neboli ve chvíli, kdy se vám dostanou do báglu, jsou soulbound a nic s tím už neuděláte).      Třetí profese je jasná- Enchanting. Možnost udělat si vlastní enchanting je super, zvlášť v době, kdy ještě pořád nemáte hotový equip- nemusíte shánět enchantera ve chvíli, kdy získáte nějakou novou věc. Některé enchanty jsou navíc omezené jenom na vlastní věci, takže něco by vám nikdo jiný ani udělat nemohl.      Poslední, čtvrtá profese je diskutabilní. Rozhodnout se musíte mezi Inscription a Tailoring. Inscription má jasný bonus- glyphy si děláte sami, scrolly na +160 stamina taktéž a hlavně máte k disposici luxusní enchanty na ramena. Bohužel, pokud si vyberete Inscription, tak vám na cloak nezbývá nic jiného než +16 haste z Enchantingu. Naproti tomu Tailoring má výhody ve dvou mountech, které si můžete vyrobit (blbost, ale lidem, co chtějí achiev za 100 mountů, to můžte pomoct) a hlavně v parádním enchantu na cloak, který při procu zvětšuje STR o +400. Pak vám ale na ramena zbyde enchant za repku s Sons of Hodir, který není špatný, ale z INS je prostě lepší. Osobně mám jako čtvrtou profesi Inscription, ale spíš než nějaké bonusy pro mě je to proto, že tím vydělávám slušný prachy a myslím, že i lepší než s tailoringem. V seznamu enchantů budu tudíž vycházet ze svých vlastních, pokud si zvolíte TAIL místo INS, tak si ty enchanty prohoďtě tak, jak jsem psal výše.
Takže zmiňovaný seznam enchantů: HEAD- Arcanum of Torment- repka s Knight's of the Ebon Blade SHOULDER- Master's Inscription of the Axe- Inscription CLOAK- Greater Speed- enchanting CHEST- Powerful Stats- enchanting WRIST- Greater Assault- enchanting HANDS- Crusher- enchanting LEGS- Icescale Leg Armor- z Leatherworkingu FEET- Greater Assault- enchanting RING 1- Assault- enchanting RING 2- Assault- enchanting WEAPON MAINHAND- Rune of the Fallen Crusader- Runeforging WEAPON OFFHAND- Rune of Razorice- Runeforging
P.S. Pro rejpaly- na věci, které tu vypasné nejsou, jsem nezapomněl- enchanty na ně nejsou, tak jsem se na ně vy...
6. Vlastní rotace      Takže, přípravy a keců okolo už bylo dost, pojďme na to, kvůli čemu to nejspíš všichni čtete- na rotaci.      Předtím, než se do nějakého bosse pustíte, přepněte na Blood Presence. Frost je na tankování a bonusy z Unholy jsou pro frosta horší než z Blood.
     Pro začátek necháte tanka pullnout bosse a počkáte tak vteřinu dvě, abyste nepřeaggrovali. Zhruba to vychází tak, že po pullu vám naskočí combat, vy hodíte HoW (kvůli buffu a +10 RP) a pak už jedete normálně, během global cooldownu + lagů na Deffu vám to tak na ty dvě vteřiny vyjde. POZOR- HoW se před pullem (combatem) nepoužívá, protože mimo combat vám těch 10 RP velice rychle zmizí, zatímco v combatu zůstává. Samozřejmě můžete použít HoW jako buff, pokud víte, že ještě 20 vteřin se pullovat nebude.      Takže pull, HoW. Po HoW vyrazíte k bossovi, samozřejmě se zaplým autoattackem. Hned, jak to půjde, hodíte Icy Touch. Až vyprší global cooldown z IT, to už byste měli být na melee range u bosse, samozřejmě přichází Plague Strike. Poté přijde Obliterate a pak Blood Strike a Pestilence na obnovení diseasů a jejich srovnání na maximální délku trvání. POZOR- pokud tyto dvě ability (BS a Pest) použijete v opačném pořadí, tak vám nevyjde cooldown na Blood Runách, diseasy vám vyprší a jste v háji, musíte je znova nahazovat, což je zbytečná ztráta DPS. Po Pestilenci máte cooldown na všech runách a přichází tedy čas na Frost Strike. Podle tohoto návodu byste měli mít dostatek RP na 2x Frost Strike (glyph+použití HoW). Frost Strike tedy použijete 2x a pak máte cca jednu sekundu čas, než doběhne cooldown na unholy a frost runách. V tomto prostoji tedy buď čekáte, pokud máte smůlu, pokud ne, tak vám z Obliteratu procnul talent Rime- instantní Howling Blast. Teď je na něj správný čas.     Poté doběhne CD na unholy a frost runách, použijete tedy 2x za sebou OB. Poté vám dobíhá CD na blood runách, které jsou díky talentu přeměněné na death runy, takže máte možnost na jeden CD run použít 3x OB. Neváhejte a použijte ho, není na co čekat. DŮLEŽITÉ: death runy musíte využít obliteratem hned, jak můžete, jinak vám pak nevyjde CD na obnovení diseasů.Po tomto třetím OB vám nezbývá nic jiného, než chvilku čekat na doběhnutí CD run. První doběhnou unholy a frost runy, takže 2x obliterate. Poté, a toto je jedna z nejdůležitějších částí rotace: musíte refreshnout diseasy pomocí Pestilence. Máte na to ovšem poměrně vražedný časový limit, cca 0,5 sekundy. Dá se to stihnout v pohodě, ale tady vidíte, proč nesmíte nechat death runy stát- pak se vám rotace zpozdí třeba o vteřinu a diseasy už nestihnete refreshnout. Dokud si nebudete hodně jistí, že rotaci zvládáte, tak hned po první Pestilenci použijte druhou a jste opět v bodě, kdy máte z blood run death runy a dobíhá vám na nich cooldown. Tedy v místě, kam jsem udělal v tomto odstavci zelený obdélník. Od této chvíle už se rotace opakuje pořád dokola.
Vylepšení:      Pokud si rotací jste hodně jistí, můžete ve chvíli, kdy jsem doporučil druhou Pestilenci, použít Blood Tap a Unbreakable Armor. Případně můžete tyhle dva spelly v opačném pořadí  použít hned na začátku. Pokud to chce někdo používat, tak nebudu vysvětlovat jak, to už si načasujte sami, musíte na to znát rotaci, vědět, kde vám jak vychází cooldowny a to si zjistíte nejlépe sami.      Druhá možnost vylepšení rotace je abilitka Empower Rune Weapon. Má cooldown 5 minut a její výsledek je ten, že se vám okamžitě aktivují všechny runy. Tato abilita má dvě možnosti použití. Pokud rotaci zvládáte bez problémů, použijete ji na aktivaci run a použití dalších dvou nebo tři Obliterate během krátké chvíle. Tento způsob použití nedoporučuji na začátku combatu- mohli byste přeaggrovat. Druhý způsob použití je spíše záchranný- pokud vám nestíhá dojet cooldown na blood runách na refresh diseasů, můžete si pomoci tímto a diseasy na targetu refreshnout dřív, než vyprší.      Třetí vylepšení rotace je používání HoW vždy, když nemůžete dělat nic jiného. Tzn. když čekáte na runy, popř. když je boss ve fázi, kdy do něj nemůžete mlátit (typický příklad- Ulduar- Razorscale- air fáze). Používáte ho proto, abyste se nedostali do problémů kvůli nedostatku RP- každý HoW vám deset přidá.
Pozn.: Ability jako Howling Blast, Death and Decay, Death Strike atd. frost nepoužívá jen tak, HB použijete ve chvíli, kdy vám procne Rime, jindy je to ztráta run. DS můžete použít místo OB ve chvíli, kdy nestíhá heal- lepší ztratit trochu dps použitím DS místo OB, než chcípnout. A DaD používáte jen při potřebě AoE, např. na elitách v ICC, rozhodně se nepoužívá na single-target bossech.
7. Bindy      Do bindů vás nenutím, hrajte si jak chcete. Faktem ale zůstává, že obzvlášť Pestilence je potřeba pořádně načasovat a věřte mi, že na myši se to dělá blbě, tudíž doporučuju aspoň tuhle abilitku nabindovat někam, kde bude po ruce. Osobně hraju jenom s tímhle: 1-FS, 2-OB, 3-HB, 4-Pestilence, F- Pestilence. Zkoušel jsem hrát s Pest. i na 4ce, ale není to tak pohodlné. Další bindy nejsou tak nutné, nic moc jiného nepoužíváte...ještě můžete přidat bindy na BT, UA a HoW, ale bez těch se dá žít. Ale hrajte si jak chcete, to už je vaše volba.
8. Závěr      Pokud bude mít někdo nějaký dotaz, může mě kontaktovat přes PM tady, popř. PM na fóru Deffenderu, nebo ingame na některé z mých postav. Jejich nicky najdete v mém podpisu na fóru Deffenderu.
Na závěr vám nepřeju ani tak hodně štěstí, protože štěstí nepotřebujete. Přeju vám hodně zábavy s DK a doufám, že vám ten návod k něčemu byl (pokud jste to dočetli, je to nějaký delší, než jsem na začátku plánoval ).

P.S.- kdyby měl někdo zájem stáhnout si to ve formátu .doc, kde je to upravené tak, aby se v tom dalo vyznat, tak tady máte odkaz: www.uloz.to/10501547/3-3-5-frost-dk-guide-doc . Tady na webu to podruhý už formátovat nebudu

Rubriky: